mandag 25. mars 2013

Påskens egg.

Jeg koser meg veldig med å lage pynt. 
Til påske syns jeg det er spesielt hyggelig med egg.
Så her kommer et lite bildedryss av denne påskens egg.


På min absolutte favoritt-blogg: Sjarmerende Gjenbruk, fant jeg ideen om å lage disse eggene (bilde over og under). Jeg har bare brukt limpistol og limt på tørkede erter og tørkede maiskorn.


Ideen til å bruke eggeskall som små blomstervarser, som på bildene under, 
fikk jeg fra det flotte interiørmagasinet  Jeanne d'Arc Living. 
Jeg har fylt eggene med påskeliljer og lyng. 
Jeg syns det ble veldig flott!



Eggeskall med karse og lys.
Påskekyllingene her var noe av den første påskepynten jeg kjøpte etter at jeg flyttet for meg selv.
Jeg syns det er spesielt koselig med den pynten som kommer opp år etter år :)
 

Kose-egg, laget av gåseungene som var på riset jeg kjøpte for et par uker siden.


Egg dekoret med decoupage-teknikk av silkepapir med avis-print.


De sjokoladefylte eggene som ble igjen, ligger nå å venter på å bli spist av oss :)


Håper alle har en fin påskeuke med påskeegg og påskekos!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig hyggelig om du gjør det ;)